2/21/16

PH5 MAKEOVER


Mine forældre havde to gamle PH5 lamper, som de tilbød at jeg kunne få med da jeg flyttede til Aarhus. Dengang takkede jeg nej, da de var af ældre dato, og havde en blå inderring som ikke rigtig passede ind. Jeg har efterfølgende fortrudt lidt, da selve designet er virkelig klassisk og funktionelt, og en sådan lampe ville passe så fint over spisebordet (hvor der i øjeblikket hænger en industrilampe). Jeg har derfor kigget lidt rundt på nettet og fundet en masse muligheder for, hvordan man kan renovere lampen, så den passer ind i et minimalistisk hjem. Jeg har udvalgt to idéer, som jeg overvejer: 1. at spraymale lampens originale farve over med lak, så den blev ensfarvet, og 2. at fjerne lampens originale lak, så den står tilbage i dens rå materiale som er stål og aluminium. Jeg har allerede drøftet idéerne med handymanden daddyo, og han står klar til at hjælpe mig, når jeg forhåbentligt snart skal hjem og besøge dem igen!

No comments:

Post a Comment